Årsmöte 2018

06 MAR 2018 22:34
18 mars 2018 kl 10:00, Arlanda Clarion Hotel, Sky city
  • Uppdaterad: 04 MAJ 2018 11:26

Samtliga SHF:s medlemmar inbjuds härmed till grenförbundets årsmöte:

18 mars 2018 kl 10:00
ARLANDA CLARION HOTELL, SKY CITY.

Två motioner har kommit in och styrelsen har lagt fram två propositioner. Styrelsens svar på de inkomna motionerna samt alla andra dokument inför årsmötet, så som verksamhetsberättelse, verksamhetsplan och budget, finns på SHFs wiki: http://81.91.1.84/mediawiki/index.php/Årsmöte_2018-03-18

SHFs årsmöte kommer att live-sändas på internet för att öka möjligheterna att delta. Mer information om detta kommer senare. Det är dock bara representanter som är på plats som kan rösta, så det är fortfarande viktigt att klubbarna skickar representanter eller ger fullmakt till någon som är närvarande.

I samband med årsmötet arrangeras SHFs årliga säkerhetskonferens. För att så många som möjligt ska kunna delta på den står SHF för resekostnaden med billigaste färdsätt för två representanter från varje klubb (deltagarna står själva för boendet). Ersättning för körning med egen bil är 18,50 kr/mil. Samåkning ska ske om möjligt.

Den 17 mars har Flygsportförbundet sitt årsmöte på samma plats, se separat inbjudan från FSF. På kvällen arrangeras en gemensam middag med FSF och flera grenförbund. Deltagarna står för middagskostnaden. Anmäld dig till This is a mailto link. Maila mig även om du redan anmält dig direkt till FSF (nämn att du redan anmält dig till FSF).

Välkomna
Per Andersson
Ordförande Svenska Hängflygförbundet

Skribent: Per Andersson

Framåt för fler i rörelse

Webbshop

fai

FAI betyder "Fédération Aéronautique Internationale", det franska namnet på det internationella flygsport­förbundet.

Svenska Flygsportförbundet är en del av svensk idrott.

Vi är med i studieförbundet SISU idrottsutbildarna.

Postadress:
Svenska Hängflygförbundet